[O2] doładownie turbosprężarki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sinuh3
    Classic
    • 2013
    • 22

    [O2] doładownie turbosprężarki

    Zamieszczone przez alxxx
    jaką antenke kupić krótką i w dobrej cenie?
    witaj ja mam 520xl i antenke SNAKE 27 black jak narazie rewelacja antenka ma ciut wiecej niż 1 m jak zaczyna łapać śmieci troszke ja skręcam oblukasz na spocie antena mocowana na stałe
  • gaca
    Drive
    • 2011
    • 79

    #2
    [O2] doładownie turbosprężarki

    witam zacnych forumowiczan
    Mam takie pytanie jak wygląda wykres doładowania turbiny w silniku 1.9 tdi bxe na poszczególnych biegach.Chodzi mi o cały zakres obrotów w odniesieniu do KM i Nm oraz ilości powietrza.Chce sobie ustalić w jakim zakresie obrotów poruszać się skodzianką ażeby turbina miała jak najlepsze życie

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      czy ja wiem
      da się tak ustalić :idea:
      może czas na wskaźnik doładowania na pokladzie

      Komentarz

      • gaca
        Drive
        • 2011
        • 79

        #4
        Zamieszczone przez abstinent
        czy ja wiem
        da się tak ustalić :idea:
        może czas na wskaźnik doładowania na pokladzie
        tak wiem ale nie mam na chwilę obecną możliwości podpięcia kompa żeby to sprawdzić bo nie mam kabla ani programu hehe głównie chodzi mi oto żeby mieć wyznacznik jak to wygląda a pózniej postaram się o wykres do mojej skodzianki i będzie git

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          #5
          Mniej więcej pytanie pokrywa się z moim w temacie "Kiedy zmieniać biegi".

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez gaca
            zakresie obrotów poruszać się skodzianką ażeby turbina miała jak najlepsze życie
            zerknij sobie na wykresy bxe , tam masz rozkład momentu i mocy, jeździj między max moment a max mocy i będzie git
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              No właśnie, a tak sobie myślę skoro max moment jest przy 1900obr, to kierowniczki jeszcze nie są otworzone w pełnym zakresie? Niech mi to ktoś łopatologicznie przełoży, nie kumatemu mechanicznie laikowi.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                a kto powiedział że masz jeździć 1900
                od 1900 do czerwonego pola :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Taaaa przy -20C i 15km trasy :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    natash, a kto Ci każe gaz do dechy wciskać :?: :lol:
                    suszara pompuje (czyli kręci się) w zależności od położenia pedału przyśpieszenia fachowo mówiąc

                    Komentarz

                    • gaca
                      Drive
                      • 2011
                      • 79

                      #11
                      Zamieszczone przez loru
                      zerknij sobie na wykresy bxe , tam masz rozkład momentu i mocy, jeździj między max moment a max mocy i będzie git
                      skąd taki wykres mogę ściągnąć
                      Zamieszczone przez abstinent
                      a kto Ci każe gaz do dechy wciskać
                      suszara pompuje (czyli kręci się) w zależności od położenia pedału przyśpieszenia fachowo mówiąc
                      masz rację ale jak kierowniczki w turbo nie będą chodziły w całym zakresie to jest błąd przełądowania i tryb awaryjny a póżniejszej konsekwencji zatarcie kierowniczek i turgo do wymiany

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        No właśnie, a tak sobie myślę skoro max moment jest przy 1900obr, to kierowniczki jeszcze nie są otworzone w pełnym zakresie? Niech mi to ktoś łopatologicznie przełoży, nie kumatemu mechanicznie laikowi.
                        wykres masz robiony na 3-cim biegu przy bucie w podłodze, zaś kierowniczki są wtedy maksymalnie przymknięte.

                        Zamieszczone przez gaca
                        skąd taki wykres mogę ściągnąć
                        tu mój : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48767
                        a tu poszukaj innych : http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=18
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez gaca
                          Zamieszczone przez abstinent
                          a kto Ci każe gaz do dechy wciskać
                          suszara pompuje (czyli kręci się) w zależności od położenia pedału przyśpieszenia fachowo mówiąc
                          masz rację ale jak kierowniczki w turbo nie będą chodziły w całym zakresie to jest błąd przełądowania i tryb awaryjny a póżniejszej konsekwencji zatarcie kierowniczek i turgo do wymiany
                          chodzi o zimny silnik :lol:
                          fakt że dla samego silnika nie jest też dobra jazda na wysokich obrotach zaraz po odpaleniu
                          ale można to jakoś wypośrodkować i nie jeździć na zimnym do 2500 tylko do 3000-3500 delikatnie wciskając "pedał przyśpieszenia" :lol:

                          Komentarz

                          Pracuję...